Tillbaka till vardagen!

Nu är vi åter igen hemma i regniga och blåsiga skåne. Det känns mindre roligt måste jag säga om man bort ser från vissa saker.

Vi körde i fredags kväll efter att vi varit hemma hos mats moster och ätit god kalkon middag. Vi kom väl iväg vid 19.30 och första biten gick väldigt bra att köra. Vid uppsala började det jobbiga snö ovädret. Flera cm slask på vägen, snö som bara öser ner och en himla blåst. Som värst gick det i 40 på motorvägen och som bäst va vi väl upp i 100km/h så höllt det på ända till skåne. Det va drygt och jobbigt och resan kändes jätte lång. Vi va hemma vid 7 på morgonen då va vi lagom trötta.



Igår va vi och fira lite jul med mamma och pappa. Fick våra julklappar som bestod av Köttskärare, Smycken till bröllopet, tröja, filt, parfymer, krämer, tomte, kryddor, bröllops klänning och bäst av allt en badrums renovering.
Pappa hade packat in en stor kartong och på lappen stod det "detta kan du tvätta och torka dig med" i låg en hop tejpad toa rulle och ett tvål. När jag öppnade toarullen stod det att vi fick en badrums renovering för 20000kr. Mina tårar började rulla så glad jag blev. Vi behöver verkligen göra vid det så lyckan va total. Tack så mycket mamma och pappa.
På kvällen kom lennart och filip och åt julmat, spelade spel och hade allmänt trevligt.

Idag är det åter tillbaka till verkligheten. Hunnit med ett styrelsemöte på SSU och om lite mer än en timmer börjar jag jobba och slutar imorgon.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: