Jobb


Jobb är ett ständigt oros moment i vårat liv för tillfället?eller alltid är kanske mer ärligt att säga.
Jag har ju min fastanställning i Höganäs kommun som jag så många gånger har fått påpecka på sista tiden. Jag har just nu min placering på ett gruppboende där jag täcker ett mamma vik. Hälften av våra brukare ska flytta till eget boende och vi vet inte alls hur det kommer att bli här. Som det ser ut nu och som min "kära" chef säger kommer jag få stanna kvar och jag är också den ända av oss 14 som kommer stanna kvar. Detta kommer ske inom en väldigt snar framtid och jag vet inget. Känner mig så förvirrad och en aning orolig över det här faktiskt. Det påverkar hela vår arbetssituation och humöret svejar. Allt kommer väl antagligen lösa sig men just nu känner jag mig negativ.

Daniel är timvikarie och jobbar så mycket han kan men gud så skönt det hade varit med två ordentliga anställningar.



Igår hade vi spel kväll hemma hos mamma och pappa i varje fall. Spela gwr ett nytt spel om alla möjliga rekord. Rätt roligt spel men det handla ju mest om tur.
Sen blev det som vanligt A-Ö ett väldigt roligt spel och är verkligen att rekomendera till er som inte prövat det. Väldigt adrenalin framkallande och tävlingsinstinkten kommer direkt.
Lätt ¤¤¤¤¤ och värt varenda krona. Passar hela familjen och har man små barn finns det även en variation för barn.
Lennart,Gunilla och Filip va också med. Som vanligt va Milo helt färdig efter åt på grund av all bus och lek. När jag skulle gå upp i morse va han inte mycket till hund, kröp längre in under täcket och ville definitivt inte gå ut.Inte gjorde det mig något då jag ändå i stort sätt hade försovigt mig. Kom i tid ändå som tur va och vilket jag faktiskt alltid gör.
Men bilen ville inte som jag på väg till jobb. Stod att det var något fel på motorn och jag skulle uppsöka en verkstad. Som tur är har jag en tid på din bil på torsdag så får väl höra med dom vad dom säger och hoppas att den startar och går tills dess i varje fall.

 

Kommentarer

Postat av: olatidman

störigt när bilen krånglar..

2010-01-03 @ 18:41:19
URL: http://tidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: