Duv grannen!

Dagen igår va hemsk dag. Inget blev som jag hade tänkt det och jag kände mig super stressad. Som ett brev på posten kom ju så klart huvudvärken idag. uch och jag som har en dag kvar att jobba innan helg.

Igår hade grannen varit här och försökt få oss att skriva på hans papper om duvorna som dom har.
I november innan vi skulle åka till sundsvall va vi av med vår ena katt. I tre dagar hade hon varit borta och helt plötsligt hörde vi att det va en katt som skrek och gnyde inne från grannen! Jag hörde direkt att det var sotis som kallade på oss. Klockan var närmre halv tolv och vi flög in, ursäktade oss att vår katt nog satt fast i ett träd hos dom. Men så fel vi hade, hittade henne i någon form av fälla. Knackade på igen och sa till att dom fick komma och släppa ut henne. Jag trodde det var en råttfälla modell större men när han kommer ut så säger han att det är en kattfälla. Jag sprutar bara vatten på dom och släpper ut dom igen påstår han då. Jag va kokande vansing men höll mig lung på något sätt, tog katten och gick hem.



Dagen efter ringde jag miljö kontoret och berätta läget för att höra om man har rätt att göra så. Dom påstår ju att mina katter attackerat hans duvor. Nej det har man ju så klart inte och övan på allt kom dom fram till att han inte hade något tillstånd för duvorna heller. Dom anmälde det så om jag vill eller inte.

Igår kom han då och ville ha en påskrift att vi inte störs av duvorna för att få ett tillstånd. Vi kan inte skriva på det pappret och det sa daniel till han också och förklarade läget.

Ser ni oss i grannfejden nästa år så vet ni i varje fall varför :)

Aldrig kul att vara ovän med sina grannar men vad gör man? jag tänker inte tillåta att någon fångar mina katter så där. punkt slut.

Nu ska jag ge mig iväg till jobb åter igen! Känner på mig att det kommer bli en lika jobbig dag. Men vi får väl se. Ha en bra dag.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: