Nyår


En nyår för många många år sedan. Lillgrabben med hatt och mask har barn idag. :)

Inatt firar jag in det nya året på jobb. Jobbar för första gången vaken natt och det känns rätt trist faktiskt om jag ska vara ärlig. Igentligen skulle jag jobbat på julafton men efter som vi va på semester så bytade jag med en kollega och här sitter jag nu.Hit in tills har allt gått över förväntningarna och inga problem än så länge, lär väl inte bli det heller.

Nyårsafton är en fin dag tycker jag. Helst firar jag med min älskade familj och mina gudföräldrar Lennart och Gunilla. Det är en traditon sedan vi va små och den håller fortfarande i sig. Jag sitter hellre och äter en god middag med dom, spelar lite spel och umgås än är ute och super skallen av mig. Det är ju liksom inte riktigt jag det där med alkohol. Jag hann med att träffa dom en stund innan jag skulle till jobb idag också och fick äta lite god mat.

Jag älskar fyrverkerierna dom är så upplyssande och vackra. Jag har stått här inne och tittat idag. färg spelet  är så fint och smällandet är på något viss lugnande och härligt. Många disskuterar den här årstiden om man ska få smälla eller inte. Jag tycker man ska få göra det  vid tolv slaget resten tycker jag är totalt onödigt. Mamma och Pappas hund är jätte rädd och lider verkligen när dom smäller. Helst skulle jag vilja att smällandet skulle vara under riktigt organiserade former och definitivt inte hanteras av berusade människor. Men det kan man väl bara fortsätta drömma om.



Nyårsafton är också en sån dag man ska tänka tillbaka på det som hänt det senaste året och även årtiondet efter som vi är på ett nytt sånt nu.
För tio år sedan så hade jag jullov i 7 klass och när man tänker på det så är de en evighet sedan. Gud vad liten jag va då. Jag va väl 13 år tror jag och alla inbilla sig att världen skulle stanna. Min pappa låg på sjukhuset och hade salmonella. Tänk vad mycket som hänt sedan dess.
Det sista året har också varit händelserikt och jag kan inte riktigt sätta finger på allt som hänt. Höjd punkten är nog att jag och Daniel förlovade oss och bestämde oss för att gifta oss 2010 eller kanske den dag vi fick vår bebis Milo. Nu är vi inne på 2010 och det är inte så lång tid kvar. :)




Bild 1. Jag och jennie på en fest hemma hos mig i kävlinge 2006.
Bild 2. Jag och min blivande man på nyår 08-09
Bild 3. Jag. Christina och Katarina på våran studentbal 2005.
Bild 4. Jag och jennie på en födelsedags fest i ödåkra för många år sedan. 2002 kanske


Bild 1. Jag och en glasögon kajman på en insparks fest i svalöv 2003.
Bild 2. Jag och Rebecca i spanien kanske? husvagns semester tror jag kanske 16-17 år tillbaka.
Bild 3. Jag på vaxmuseumet i London också 2003 kanske?

Bild 1. Min 20års fest 2006.     
Bild 2. Anders Haraldsson, jag, Anna trulsson och Rebecca leker cirkus hemma i Mamma och Pappas trädgård för väldigt många år sedan 15 kanske.
Bild 3. Jag och Rebecca på seaworld i usa.
                                                                                                                      

Gott nytt år allihoppa och min förhoppning om det nya året är att det ska bli en Rödgrön valseger.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: